ИТ-ВЕСТИ
-
Izvori tvrde da se Samsung Galaxy S25 Edge ne prodaje dobro
Samsung je eksperimentisao sa modelom Galaxy S25 Edge – laganim, tankim premijum telefonom koji je mogao da promeni pravac dizajna Galaxy S serije. Međutim, izgleda da je Samsung pogrešno procenio tržište, jer insajderi izveštavaju o razočaravajućoj prodaji Edge modela.
Insajderi navode da se od novih telefona očekuje dobra prodaja tokom prva tri meseca od izlaska. Galaxy S25 Edge, koji je lansiran krajem maja, prodao se u manjem broju primeraka nego što je očekivano, zbog čega je Samsung navodno smanjio ciljeve proizvodnje za ovaj model.
Ranije se govorilo da bi sledeće godine Edge mogao zameniti Plus model u Galaxy S26 seriji. Plus model je istorijski gledano uvek imao najslabiju prodaju u odnosu na ostala dva – što smo videli ove godine, prošle i pretprošle.
Razumljivo je što Samsung želi da nešto promeni i pronađe model koji će se bolje prodavati, ali Edge očigledno to nije – bar ne u ovoj generaciji. Još uvek nije jasno da li će Samsung promeniti pravac za 2026. godinu ili će dati Edge dizajnu još jednu šansu.
Pre nego što donesu tu odluku, kompanija mora da se pozabavi svojom linijom preklopnih telefona. Prema izveštaju koji su insajderi dali za The Elec, Samsung planira da pojača proizvodnju Galaxy Z7 preklopnih telefona za američko tržište – ovog meseca će proizvesti 600.000 jedinica, što je više od prvobitno planiranih 400.000. Ovo se radi kako bi se izbegli dodatni carinski nameti koji će uticati na cenu uređaja u SAD-u.
Ovo će, bar za ovaj mesec, smanjiti broj proizvedenih jedinica za globalno tržište – proizvodnja će se postepeno povećavati tokom jula. Prema originalnom planu, trebalo je da se proizvede 1,34 miliona preklopnih telefona, od čega 630.000 jedinica modela Galaxy Z Fold7. -
WhatsApp neće uvoditi oglase u EU do 2026.
WhatsApp planira da uvede novi model oglašavanja u narednim mesecima, ali je kompanija obavestila irsku agenciju za zaštitu podataka da se on neće primenjivati u EU pre naredne godine.
Vlasnik WhatsApp-a, kompanija Meta, najavila je u ponedeljak pokretanje novih funkcija u tabu „Ažuriranja“ (Updates), uključujući ciljano oglašavanje i pretplatnički model. Naveli su da će se ove funkcije postepeno pojavljivati korisnicima tokom narednih meseci.
Ova najava odmah je izazvala zabrinutost među organizacijama za zaštitu privatnosti, naročito zbog činjenice da će Meta koristiti „oglasne preferencije i informacije“ sa povezanih Facebook i Instagram naloga korisnika koji su povezani sa WhatsApp-om.
Govoreći za novinare u četvrtak, Irska komisija za zaštitu podataka, koja je zadužena za sprovođenje Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR) u EU, izjavila je da ih je WhatsApp obavestio da oglasni model neće biti uveden na tržište EU do 2026. godine.
„Taj novi proizvod neće biti lansiran na tržištu EU pre 2026. godine. WhatsApp nas je o tome obavestio i imaćemo sastanak sa njima kako bismo dodatno razgovarali o svim potencijalnim pitanjima“, rekao je komesar Des Hogan.
Dodao je da će o ovom modelu oglašavanja razgovarati i sa drugim evropskim telima za zaštitu podataka, „kako bismo mogli da prenesemo sve zabrinutosti koje imamo kao evropski regulatori.“
Portparol WhatsApp-a potvrdio je da je oglasni model „globalno ažuriranje koje se postepeno uvodi širom sveta.“
Meta je u najavi navela da su nove funkcije „izrađene na najprivatniji mogući način“, i naglasila da će **deljenje podataka između WhatsApp-a, Instagrama i Facebook-a biti omogućeno samo kada korisnici izričito pristanu da povežu svoje naloge.
Američki tehnološki gigant je ranije pauzirao uvođenje ključnih AI funkcija u EU zbog zabrinutosti oko privatnosti, koje je izrazio upravo irski regulator.
Komesar Dale Sunderland rekao je da u vezi sa oglasnim modelom WhatsApp-a „još nisu imali takav razgovor“ sa kompanijom.
„Još je rano, vodićemo dijalog kao i sa svakom drugom novom funkcijom ili pitanjem koje nam predstave… i u ovom trenutku je prerano reći da li će uopšte postojati neka sporna ili neprihvatljiva tačka“, rekao je on.
-
Apple-ov prvi sklopivi iPhone kreće u proizvodnju ove godine
Dugo očekivani Apple-ov preklopni iPhone konačno ulazi u proizvodnju kasnije ove godine, a lansiranje se očekuje na jesen 2026. godine, prema navodima analitičara Ming-Chi Kua. Ipak, iako se rok brzo približava, Apple još uvek nije finalizovao mnoge komponente uređaja.
Prema najnovijem Kuo-ovom izveštaju, Foxconn će zvanično započeti proizvodnju prvog Apple-ovog preklopnog iPhone-a krajem trećeg kvartala 2025. (kraj septembra) ili početkom četvrtog kvartala (oktobar). Međutim, više specifikacija, uključujući dizajn šarke (hinge), još uvek nije finalizovano.
Jedna od retkih komponenti koja jeste finalizovana je ekran, piše Kuo. Njega proizvodi Samsung Display, koji planira da godišnje napravi do 8 miliona preklopnih panela za ovaj uređaj.
Pretpostavlja se da je Apple naručio između 15 i 20 miliona preklopnih iPhone-a, iako se ta količina verovatno odnosi na period od 2 do 3 godine, a ne samo na 2026. godinu.
Očekivano, Kuo navodi da će prvi Apple-ov preklopni telefon imati premijum cenu, što će ograničiti potražnju. Predviđa se da će cena biti između 2.000 i 2.500 dolara.
Kuo je ranije izjavio da će preklopni iPhone imati dizajn poput knjige, sličan Samsung Galaxy Z Fold seriji, a ne "flip" dizajn kao Z Flip. Očekuje se da će imati unutrašnji ekran od 7,8 inča i spoljašnji ekran od 5,5 inča.
Nabor u sredini ekrana – što je čest razlog za nepoverenje korisnika prema preklopnim telefonima (uz visoku cenu) – navodno će biti nevidljiv kod Apple-ovog modela. Takođe, uređaj bi mogao da bude tanak svega 4,5 mm kada je rasklopljen, što je tanje i od S25 Edge modela, i između 9 i 9,5 mm kada je sklopljen.
Uprkos visokoj ceni, ograničen prostor unutar uređaja može značiti da neće imati Face ID. Umesto toga, Apple bi mogao da koristi Touch ID na bočnom dugmetu.
Ako se lansiranje u 2026. ostvari, Apple će ući na tržište preklopnih telefona sedam godina nakon što je Samsung predstavio prvi Galaxy Fold, i osam godina nakon Royole FlexPai modela. Iako su preklopni telefoni činili samo 1,5% tržišta pametnih telefona prošle godine, prema podacima kompanije TrendForce, do 2028. se očekuje da njihov udeo poraste na 4,8%. -
Zlonamerni softver Godfather sada otima legitimne bankarske aplikacije
Zloglasni bankarski malver koji cilja najbolje Android telefone vratio se sa novim mogućnostima koje hakerima dodatno olakšavaju da vam ukradu teško zarađeni novac.
Kako prenosi Infosecurity Magazine, bezbednosna firma Zimperium otkrila je novu verziju malvera Godfather koja je primećena na internetu.
Kada se prvi put izveštavalo ovom malveru pre nekoliko godina, hakeri su ga koristili da cilja popularne bankarske i finansijske aplikacije širom sveta. U to vreme, Godfather je uglavnom koristio overlay (preklapajuće) napade kako bi prevario nesumnjičave korisnike da unesu svoje korisničko ime i lozinku. Ove pristupne informacije su potom korišćene za prijavljivanje na finansijske naloge žrtava i krađu novca i kriptovaluta.
Međutim, sada se Godfather vraća sa velikim unapređenjem – sada može da kreira virtuelne verzije legitimnih aplikacija i da u realnom vremenu vrši prevare.
Evo šta sve treba da znate o ovoj novoj malver pretnji, uz nekoliko saveta kako da zaštitite svoje uređaje i finansijske naloge od hakera.
Overlay napadi mogu biti veoma uverljivi i mnogi Android korisnici su im ranije podlegli. Ipak, ovi napadi zahtevaju da se korisnički interfejs i dizajn bankarske ili kripto aplikacije verno kopiraju, što predstavlja dosta dodatnog posla.
Da bi delovao uverljivije i pojednostavio posao hakerima, Godfather sada pokreće virtuelne instance ciljanih aplikacija u "sandbox" okruženju na ranjivim Android telefonima. Na taj način, malver više ne zavisi od toga da li će žrtva dati potrebne dozvole – sada može bukvalno da klonira aplikacije i lakše ukrade podatke za prijavu.
Ono što ovo čini još opasnijim jeste činjenica da zbog ovog novog načina napada ne možete više verovati ni legitimnim aplikacijama koje imate na svom telefonu. Ovaj pristup takođe pomaže Godfatheru da izbegne otkrivanje.
Pre nego što kreira virtuelnu verziju aplikacije, malver prvo skenira zaraženi uređaj da bi video koje aplikacije žrtva zaista koristi. Zatim poredi te aplikacije sa listom ciljanih aplikacija. Ako pronađe neku od njih, Godfather pravi virtuelnu verziju te aplikacije koja se pokreće kada korisnik pokuša da pokrene pravu.
U zavisnosti od aplikacije koja je meta, Godfather koristi različite metode da ukrade korisničke podatke. Istovremeno, može da ukrade i PIN kod ili šemu za otključavanje Android telefona. Ne iznenađuje da to čini pomoću lažnog ekrana koji imitira stvarni ekran za otključavanje uređaja.
Da stvar bude gora, ovaj malver može daljinski da kontroliše zaraženi telefon koristeći razne komande. To omogućava hakerima da u realnom vremenu izvrše prevaru, često bez znanja korisnika. Na primer, ako znaju PIN kod, mogu da otključaju uređaj dok je u džepu žrtve ili dok se puni tokom noći i da ukradu lozinke i novac bez da iko primeti.
Kako da se zaštitite od Android malvera?
Na sreću (barem za sada), ova unapređena verzija Godfather malvera korišćena je samo u napadima na korisnike Androida u Turskoj, prema izveštaju Zimperiuma. Međutim, situacija se lako može promeniti, a hakeri mogu proširiti napade na korisnike u SAD, Velikoj Britaniji, Kanadi ili drugim zemljama.
Zato je važno da preduzmete korake da zaštitite svoj Android telefon i finansijske podatke. Najjednostavniji način da zaustavite Godfather i druge slične malvere je da onemogućite instalaciju aplikacija iz nepoznatih izvora. Ova opcija je podrazumevano isključena, ali ako ste je nekad uključili, obavezno je isključite odmah.
Mnogi malveri se oslanjaju na zlonamerne aplikacije da bi zarazili uređaj, a Godfather nije izuzetak. Takođe, budite pažljivi sa fajlovima koje dobijate putem mejla ili društvenih mreža – mogu sadržati malver.
Zbog toga, pobrinite se da je Google Play Protect uključen – ova sigurnosna aplikacija skenira sve postojeće i nove aplikacije koje preuzimate. Ako želite dodatnu zaštitu, možete instalirati i neki od najboljih antivirus programa za Android.
Još jedan koristan korak je da ograničite broj aplikacija na svom telefonu. Čak i dobre aplikacije mogu postati loše, pa što ih više imate, to ste izloženiji riziku. Brišite aplikacije koje ne koristite i razmislite dva puta pre nego što instalirate novu.
Bankarski malveri su već sami po sebi opasni, a sada kada Godfather može da kreira virtuelne kopije legitimnih aplikacija, verovatno će i drugi malveri preuzeti ovu sposobnost. Srećom, Google stalno radi na ažuriranjima Androida kako bi sprečio ovakve napade. Zato je važno da redovno ažurirate svoj telefon. Ako vaš telefon više ne prima ažuriranja – možda je vreme da ga zamenite. -
Samsung tiho testira novu tehnologiju baterija za buduće Galaxy telefone
Samsung možda vodi u trci kada su u pitanju ekrani i kamere pametnih telefona, ali kada je reč o inovacijama u baterijama – tu je sve dosad bilo prilično tiho. Međutim, prema najnovijim informacijama koje su procurele, kompanija aktivno testira nove tehnologije baterija u pozadini, sa ciljem da omogući duže trajanje baterije bez ugrožavanja bezbednosti.
Informacije dolaze od pouzdanog izvora @PandaFlashPro na mreži X, koji tvrdi da Samsung eksperimentiše sa više rešenja za baterije kako bi poboljšao izdržljivost i energetsku gustinu. Dok su konkurenti poput Oppo, Vivo, Honor i Xiaomi već predstavili baterije na bazi silicijum-karbona – koje omogućavaju veći kapacitet u tanjim formatima – Samsung za sada bira oprezniji pristup.
Silicijum-karbonske baterije nude potencijal za kompaktne, a snažne ćelije – idealno za tanke modele poput spekulisane Galaxy S25 Edge verzije. Međutim, postoji i problem: silicijum ima tendenciju širenja tokom punjenja, što se smatra faktorom koji može vremenom degradirati zdravlje baterije. Nakon incidenta sa Galaxy Note 7 modelom, Samsung i dalje visoko prioritizuje bezbednost. Umesto da požuri s novom tehnologijom na tržište, kompanija se očigledno fokusira na dugoročnu pouzdanost.
Iako još nema zvaničnih najava, šuška se da Samsung takođe istražuje čvrste elektrolite (solid-state) i nove generacije litijum-jonskih baterija. Te opcije još nisu spremne za masovnu proizvodnju, ali nude balans performansi i bezbednosti kojem Samsung očigledno teži.
Nedavno je procurela i informacija da Samsung neće doneti velike kamere inovacije u Galaxy S seriju sve do Galaxy S28 modela. Ostaje da se vidi da li se ovaj konzervativni pristup odnosi samo na kamere ili i na druge oblasti.
Činjenica da Samsung tek testira nove metode za povećanje energetske gustine baterija ukazuje na to da ćemo još čekati na konkretnije rezultate. Kompanija je prošle godine predstavila ALOP tehnologiju sočiva, ali uređaji poput ultra-tankog Galaxy S25 Edge i nadolazećeg Z Fold7 i dalje imaju izražene izbočine kamera – i sve probleme u svakodnevnom korišćenju koje one donose. -
Trump ponovno spašava TikTok?
Izgleda da Trampova administracija veoma želi da TikTok nastavi sa radom u Sjedinjenim Američkim Državama. Ova platforma je bila kratkotrajno zabranjena u SAD 19. januara, i to na svega 14 sati. Međutim, čim je Donald Tramp 20. januara preuzeo dužnost kao 47. predsednik SAD, potpisao je izvršnu naredbu kojom je TikToku dao 75 dana odlaganja zabrane.
Tokom tog perioda, TikTok je morao da se odvoji od svoje kineske matične kompanije ByteDance i pronađe američkog kupca. Nekoliko američkih kompanija, uključujući Microsoft, Oracle, Perplexity AI i Amazon, navodno su pokazale interesovanje za kupovinu TikTok-ove imovine u SAD-u. Iako je predsednik Tramp nagovestio da bi uskoro mogao biti postignut dogovor, ništa se konkretno nije desilo.
Kako se prvobitni rok od 75 dana približavao kraju, Tramp je 4. aprila potpisao još jednu izvršnu naredbu, produživši rok TikToku za dodatnih 75 dana. Sada, dok se i drugi rok bliži kraju 19. juna, izgleda da predsednik Tramp i dalje nije spreman da dozvoli da TikTok bude ugašen u SAD-u.
Prema agenciji Reuters, predsednik Tramp je izjavio da će verovatno dati još jedno produženje platformi TikTok, koja je u vlasništvu kineske kompanije ByteDance, kako bi prodala svoju američku imovinu. Odgovarajući na pitanja novinara u avionu Air Force One u utorak, Tramp je rekao:
„Verovatno, da. Verovatno ćemo morati da dobijemo odobrenje od Kine, ali mislim da ćemo ga dobiti. Mislim da će predsednik Si na kraju to odobriti.“
Ukoliko se ovo potvrdi, to bi bio treći put da TikTok dobija još jednu šansu da nastavi sa radom u SAD-u. Iako još nije jasno koliko puta kompanija može dobiti produženje, očigledno je da predsednik Tramp želi da TikTok pronađe rešenje za svoju američku imovinu.
Zanimljivo je da je Tramp tokom svog prvog predsedničkog mandata želeo da zabrani TikTok. Međutim, situacija se promenila nakon što mu je Meta zabranila pristup svojim platformama posle napada na Kapitol 6. januara 2024. godine. Tramp se tada priključio TikToku i pohvalio ga kao način da dopre do mlađe publike.
Za sada, sudbina TikToka i dalje visi u vazduhu. Recite nam u komentarima šta vi mislite o ovom razvoju događaja. -
YouTube uklanja rupu u blokatoru oglasa i pooštrava ograničenja
YouTube ponovo pooštrava borbu protiv korisnika koji koriste blokatore reklama. Kompanija u vlasništvu Google-a već godinama primenjuje mere za suzbijanje ekstenzija trećih strana, a sada je zatvorila i rupu u sistemu koja je omogućavala pretraživačima poput Firefox-a da zaobiđu ove zaštite.
Borba YouTube-a protiv blokatora reklama započela je u maju 2023. godine, kada su korisnicima počela da se prikazuju upozorenja da blokatori reklama nisu dozvoljeni na sajtu. Od tada se kampanja razvila do tačke kada YouTube potpuno onemogućava puštanje video snimaka korisnicima koji koriste blokatore.
Uprkos naporima YouTube-a, postojale su rupe u sistemu koje su omogućavale aplikacijama kao što su Firefox i razne ekstenzije da nastave sa blokiranjem reklama, a da YouTube to ne primeti.
Nažalost po one koji su koristili te zaobilazne metode, izgleda da ih je YouTube sada zatvorio. Kako prenosi 9to5Google, mnogi korisnici ponovo dobijaju upozorenja da blokatori reklama nisu dozvoljeni na YouTube-u i da time krše uslove korišćenja platforme.
Prema brojnim objavama na Redditu koje se bave ovom najnovijom promenom, ne pogađa još sve korisnike – barem ne za sada. Izgleda da korisnici u Jugoistočnoj Aziji i Evropi još uvek uspevaju da izbegnu reklame koristeći iste metode. Moguće je da YouTube postepeno uvodi ovu promenu globalno.
Ovo je samo najnoviji korak u kontinuiranoj borbi YouTube-a protiv blokatora reklama. Možemo očekivati da će se uskoro pojaviti nova metoda za izbegavanje reklama, a zatim i da će je YouTube blokirati, nastavljajući beskonačnu igru „udari krticu”.
Još u martu je YouTube uveo novu politiku protiv blokatora reklama, pokušavajući da vrati korisnike na gledanje reklama. Ta mera je pogodila korisnike pretraživača Opera GX sa uBlock Origin ekstenzijom, a bilo je i slučajeva da su korisnici Firefox-a dobijali upozorenja.
U svojim upozorenjima YouTube nudi dve opcije: da se isključi blokator reklama ili da se isproba YouTube Premium, koji nudi gledanje bez reklama. -
Trump preti Apple-u sa 25% carina ako se sklapanje iPhone-a ne preseli u SAD
Predsednik Sjedinjenih Američkih Država, Donald Tramp, zapretio je kompaniji Apple Inc. uvođenjem 25% carina na uvoz iPhone uređaja, ukoliko kompanija ne počne da ih proizvodi unutar SAD-a. U objavi na platformi Truth Social, Tramp je ponovio svoj stav da ne želi da se iPhone uređaji sklapaju u Indiji, navodeći:
„Dugo sam informisao Tima Kuka iz Apple-a da očekujem da iPhone uređaji koji se prodaju u Sjedinjenim Američkim Državama budu proizvedeni u SAD-u, a ne u Indiji ili bilo gde drugde. Ako se to ne dogodi, Apple mora da plati carinu od najmanje 25%.“
Ovo nije prvi put da Tramp kritikuje Apple zbog sklapanja telefona u Indiji, gde se proizvodnja sprovodi preko ugovornih proizvođača u indijskim državama Tamil Nadu i Karnataka. Prema njegovim rečima:
„Nismo zainteresovani da vi pravite telefone u Indiji. Oni mogu da se brinu sami o sebi.“
Na ove komentare, ni Apple ni Ministarstvo elektronike i informacionih tehnologija Indije nisu odmah dali zvaničan odgovor.
U ranijem odgovoru na slične izjave Trampa, jedan visoki indijski zvaničnik rekao je za The Hindu da indijska vlada nije previše zabrinuta da bi predsednikove reči mogle uticati na postojeće proizvodne obaveze Apple-a u zemlji.
Ajay Srivastava, osnivač Instituta za globalna trgovinska istraživanja i bivši visoki zvaničnik trgovinske administracije Indije, dao je interesantan komentar:
„Ako Tramp želi da Tim Kuk premesti proizvodnju iPhone-a u SAD, onda bi to i trebalo da uradi. Premeštanje montaže iz Indije u SAD moglo bi odmah otvoriti preko 60.000 novih radnih mesta, a taj broj bi mogao porasti na 300.000 ako bi se proizvodnja prebacila i iz Kine. To nisu visoko-tehnološki kancelarijski poslovi, već fabrička radna mesta koja su nekada činila kičmu američke srednje klase.“
Dodao je da bi takav potez mogao da natera Indiju da se fokusira na dublju industrijsku proizvodnju, a ne samo na „površne“ montažne procese.
Pored Apple-a, Tramp je 23. maja 2025. zapretio i uvođenjem carine od 50% na sav uvoz iz Evropske unije, izražavajući nezadovoljstvo zbog sporog napretka u trgovinskim pregovorima.
U objavi na Truth Social, Tramp je napisao:
„Naši razgovori s njima ne vode nikuda! Zato preporučujem direktnu carinu od 50% na Evropsku uniju, počevši od 1. juna 2025. godine. Carine neće biti ako je proizvod napravljen u Sjedinjenim Državama.“
Tramp tvrdi da je američki trgovinski deficit sa EU „potpuno neprihvatljiv“, i dodaje da želi više poreze na uvoz iz EU nego iz Kine, iako je Kina geopolitički rival. Ironično, Kina je ovog meseca dobila smanjenje carina na 30%, kako bi se omogućili dalji pregovori između Vašingtona i Pekinga.
Trampove poruke naglašavaju njegovu sposobnost da jednom objavom poremeti globalnu ekonomiju, dok istovremeno ukazuju na činjenicu da njegovi raniji carinski pritisci još nisu doneli ni željene trgovinske sporazume, ni povratak domaće proizvodnje u obimu koji je obećavao biračima. -
Samsung Galaxy S26 će imati iznenađenje u delu kamere
Očekuje se da Samsung predstavi svoju Galaxy S26 seriju u januaru – bilo da uključuje model Plus ili ne. Danas se pojavila nova glasina koja ukazuje na zanimljivo iznenađenje koje kompanija priprema za ovu generaciju telefona.
Naime, osnovni Galaxy S26 model navodno će dobiti novi senzor za glavnu kameru. Iako će rezolucija ostati 50 megapiksela, senzor Samsung ISOCELL GN3 – koji se koristi još od Galaxy S23 modela i koji se nalazi i u S25 – konačno će biti zamenjen, ako se ove informacije pokažu tačnim.
Nije precizirano koji će tačno senzor zameniti GN3, ali se navodi da će to biti novi član ISOCELL GN porodice, verovatno model koji još nije zvanično predstavljen.
To su za sada svi poznati detalji, ali i pored toga, izgleda da postoji dobra šansa da Galaxy S26 dobije noviju i potencijalno kvalitetniju glavnu kameru, što bi moglo predstavljati važan iskorak u odnosu na prethodne modele. -
Google bi mogao da zameni gumb ''I’m Feeling Lucky'' AI načinom rada
Neki korisnici Google pretrage počinju da primećuju pojavljivanje AI Mode funkcije – novog chatbot interfejsa ugrađenog u pretraživač. Prema izveštajima korisnika sa mreža X i Threads, Google testira različite pozicije za prikaz AI Mode taba – u nekim slučajevima se pojavljuje pored dugmeta „pretraga pomoću slike“, dok ga drugi vide umesto dugmeta „I’m Feeling Lucky“ ispod glavne trake za pretragu.
Postoje i vizuelne varijacije u izgledu AI Mode dugmeta: neki korisnici primećuju rotirajuću duginu ivicu kada pređu mišem preko njega, dok je u drugim slučajevima ta šarena ivica deo podrazumevanog dizajna, čime se dugme vizuelno izdvaja od ostalih opcija na Google-ovoj početnoj stranici.
Google je 1. maja objavio da će „mali procenat“ korisnika u SAD uskoro početi da vidi ovu opciju u okviru Google pretrage. Iako je za sada dostupna samo korisnicima unutar Google-ovog eksperimentalnog Labs okruženja, procureli snimci ekrana daju uvid u moguće buduće pozicije i dizajn ako funkcija bude šire dostupna.
Portparolka kompanije, Ashley Thompson, izjavila je za The Verge:
„Često testiramo različite načine na koje ljudi mogu da pristupe našim korisnim funkcijama. Ovo je samo jedan od mnogih eksperimenata.“
Nije sigurno da će dugme „I’m Feeling Lucky“ zaista biti trajno zamenjeno AI Mode funkcijom, ali i sama pomisao na to mogla bi da uznemiri korisnike koji vole ovu jedinstvenu opciju. Dugme, koje korisnike vodi direktno na prvi rezultat pretrage, postoji još od pokretanja Google-a i ima kultni status među dugogodišnjim korisnicima.
Google ovim možda sugeriše da su AI chatbot odgovori na upite efikasniji i korisniji od tradicionalnog listanja rezultata, nagoveštavajući pomak ka interaktivnijoj, AI-orijentisanoj pretrazi.