ИТ-ВЕСТИ
-
Poznat tačan datum predstavljanja iPhone 17 serije?
Još sredinom jula, poznati Bloombergov novinar Mark Gurman — koji je često među prvima sa informacijama vezanim za Apple — tvrdio je da će se predstavljanje iPhone 17 serije održati u nedelji koja počinje 8. septembra. Tada je spekulisao da bi događaj mogao biti održan 8, 9. ili 10. septembra, jer je 12. septembar petak, a Apple nikada ne organizuje događaje petkom, dok 11. septembar verovatno žele da izbegnu zbog istorijskih razloga.
Sada su se, navodno, pojavile informacije od neimenovanih izvora iz nemačkih mobilnih operatera, koji su „odali“ tačan datum događaja: utorak, 9. septembar.
Apple će potom početi da prodaje iPhone 17, iPhone 17 Air, iPhone 17 Pro i iPhone 17 Pro Max od 19. septembra, što je petak nakon predstavljanja — što je i standardna praksa kompanije kada je u pitanju dostupnost u prvoj grupi tržišta.
Kao što verovatno već znaš, iPhone 17 Air će biti izuzetno tanak i lagan, i zamenjuje Plus model, koji je bio najlošije prodavan član porodice. Da li će Air biti uspešniji, ostaje da se vidi — njegov adut je svakako tanak dizajn i mala težina, ali će zato žrtvovati trajanje baterije i kvalitet kamera. -
WhatsApp testira novu funkciju za razgovor sa gostima
WhatsApp testira novu funkciju "gostujućih ćaskanja" koja omogućava korisnicima da započnu razgovor sa osobama koje nemaju WhatsApp nalog. Kako je otkrio WABetaInfo, ova funkcija se nalazi u beta verziji WhatsApp-a za Android (verzija 2.25.22.13), a očekuje se da će uskoro biti dostupna i u redovnim verzijama aplikacije za Android i iOS.
Funkcija omogućava korisnicima WhatsApp-a da pošalju link za ćaskanje putem SMS-a, mejla ili društvenih mreža osobama koje nemaju instaliranu aplikaciju ili nemaju aktivan WhatsApp nalog. Kada primalac otvori link, biće preusmeren na platformu sličnu WhatsApp Web-u, gde može da ćaska sa korisnikom WhatsApp-a — uz end-to-end enkripciju.
Međutim, gostujuća ćaskanja imaju ograničenja: korisnici neće moći da šalju medijske fajlove, GIF-ove, glasovne poruke niti da pokrenu video pozive. Sve funkcioniše unutar WhatsApp-ovog ekosistema.
Ova funkcija je verovatno uvedena kao deo regulativa Evropske unije o interoperabilnosti platformi, koje zahtevaju da različite onlajn usluge mogu međusobno da komuniciraju. -
Može li iPhone 17 Air da pokrene novi trend u industriji?
iPhone 17 Air bi mogao biti novi model koji donosi dašak svežeg „vazduha“ u Apple-ovu liniju vodećih pametnih telefona. Dok se za iPhone 17 Pro i 17 Pro Max priča da će imati novi redizajn, iPhone 17 Air bi mogao da pokrene novi trend na tržištu, čineći ultra tanke flagship telefone sledećom velikom stvarčicom. Evo zašto.
Ultra tanak dizajn i titanijumski ram
Apple planira da zameni iPhone 17 Plus model sa novim iPhone 17 Air. Kao što ime sugeriše, ovaj model iz iPhone 17 serije biće super tanak i lagan. Prema glasinama, debljina telefona će se kretati između 5.5 mm i 6 mm (najverovatnije 5.8 mm), što bi ga učinilo najtanjem iPhone-om ikada.
Iako je Samsung već izbacio svoj ultra tanak flagship – Galaxy S25 Edge, ulazak Apple-a u trku gotovo sigurno potvrđuje ovaj trend kao novi pravac u industriji. Ako se brinete za izdržljivost, procurele informacije kažu da će iPhone 17 Air biti jedini model iz 2025. sa titanijumskim ramom.
Težina i izrada: Lagan, a čvrst
Zahvaljujući isključivoj upotrebi titanijuma, iPhone 17 Air će biti čvrst, a lagan, slično kao Galaxy S25 Edge. Na taj način bi se izbegao famozni problem „bendgate“ koji je imao iPhone 6. Prema izveštajima, ovaj model će biti još lakši od Samsung-ovog ultra tankog flagshipa, sa težinom od samo 145 grama (S25 Edge ima 163 grama).
Kompromis sa baterijom – ali ne za sve
Spakovati sve specifikacije u tako tanko kućište ima i svoje mane – pre svega, smanjenu bateriju. Prema glasinama, iPhone 17 Air će imati bateriju od samo 2800mAh. Ipak, Apple-ovi telefoni nikada nisu poznati po velikim baterijama, već po optimizaciji, pa je verovatno da će kompanija pokušati da izvuče maksimum.
Ipak, Android proizvođači su već prevazišli ovaj izazov – recimo, Infinix Hot 60 Pro+ je upravo lansiran sa baterijom od 5160mAh, a debljina mu je samo 5.95 mm. Korišćenjem nove baterijske tehnologije (npr. silicijum-karbid), kineski brendovi poput Xiaomi, Oppo i Vivo mogli bi da nadmaše Apple po tom pitanju, jer nove ćelije imaju veću energetsku gustinu.
Dizajn koji bi mogao da utiče na celu industriju
Odluka Apple-a da titanijum bude ekskluzivan za Air model dodatno ga izdvaja unutar njihove linije i mogla bi da inspiriše konkurenciju. Ovaj uređaj teži minimalizmu, verovatno bez fizičkog SIM slota, kao i sa samo jednom kamerom od 48MP umesto više senzora, i sa prefinjenom kamerom u formi „bara“.
U prošlosti su se mnogi proizvođači ugledali na iPhone, i ovo bi mogao biti početak novog talasa dizajna. Kako telefoni postaju sve veći i teži, tanak i lagan telefon bi mogao da prodrma tržište. I pored mana, Galaxy S25 Edge je bio vrlo prijatan za korišćenje. Apple je oduvek težio ka premijum i elegantnom dizajnu, pa bi ovo mogla biti oblast u kojoj može zasijati. -
Instagram sada zahteva da korisnici imaju najmanje 1000 pratilaca da bi pokrenuli Live
Instagram je potvrdio za TechCrunch da od sada korisnici moraju imati javni nalog i najmanje 1.000 pratilaca da bi mogli da idu uživo (Live) na platformi. Do sada je bilo moguće započeti Live bez obzira na broj pratilaca ili da li je nalog privatan ili javan.
Ova promena je udarac za manje kreatore koji nemaju 1.000 pratilaca, kao i za obične korisnike koji su koristili Live funkciju samo za zabavu sa prijateljima.
Korisnici koji nemaju javan nalog i imaju manje od 1.000 pratilaca će, prilikom pokušaja pokretanja Live videa, videti obaveštenje da njihov nalog više nije podoban za ovu funkciju. Obaveštenje glasi:
„Promenili smo uslove za korišćenje ove funkcije. Samo javni nalozi sa 1.000 ili više pratilaca mogu da kreiraju live video snimke.“
Mnogi korisnici su već izrazili nezadovoljstvo na društvenim mrežama, zahtevajući da Instagram vrati staru opciju.
Ovom promenom Instagram se približava pravilima TikToka, koji takođe zahteva minimalno 1.000 pratilaca za korišćenje Live opcije. U poređenju s tim, YouTube zahteva samo 50 pretplatnika da bi kanal mogao da ide uživo.
Iako Instagram nije naveo konkretan razlog, tvrdi da je ova odluka doneta kako bi se poboljšalo iskustvo gledanja Live sadržaja. Promena će verovatno smanjiti broj nižekvalitetnih strimova, jer će samo korisnici sa većom publikom moći da idu uživo.
Takođe, veruje se da je ovo način da Meta smanji troškove, budući da je hostovanje livestreamova skupo, a kompanija možda ne želi da troši resurse na prenose koje prati samo nekoliko ljudi. -
U Londonu ukradeni telefoni Galaxy Z Flip 7 i Fold 7 vredni više od 10 miliona dolara
Galaxy Z Flip 7 i Galaxy Z Fold 7 se dobro prodaju, jer su ljudi konačno impresionirani tankim i laganim preklopnim telefonima kompanije Samsung. Međutim, pojavile su se i loše vesti za južnokorejsku kompaniju – u Londonu je navodno ukraden kamion koji je prevozio hiljade tih telefona.
Prema izveštaju Yonhap News TV-a (preko @UniverseIce), kamion koji je prevozio Galaxy Z Flip 7 i Galaxy Z Fold 7 ukraden je na aerodromu Heathrow u Londonu, nakon što je stigao na aerodrom i premešten u skladište. U vozilu su bili telefoni vredni 10,6 miliona dolara (oko 7,9 miliona funti). Galaxy Z Flip 7 u Velikoj Britaniji košta 1.149 funti, dok Galaxy Z Fold 7 ima cenu od 1.799 funti.
U kamionu se nalazilo preko 5.000 telefona – uključujući Galaxy Z Flip 7, Galaxy Z Fold 7, ali i druge uređaje poput Galaxy S25 serije, Galaxy A16 i Galaxy Watch 8 pametnih satova.
Navodno su ukradeni kontejneri već locirani nakon što je britanska policija odmah pokrenula istragu. Razumno je pretpostaviti da je Samsung sarađivao sa vlastima kako bi pronašli vozilo. Takođe, kompanija je verovatno poslala kodove za blokadu ukradenih telefona, kako ne bi mogli da se aktiviraju ili prodaju na crnom tržištu.
Dobra vest za Samsung je to što su telefoni bili osigurani, tako da kompanija neće pretrpeti veliki finansijski gubitak. Ipak, biće ogroman zadatak blokirati sve telefone, a zatim ih ponovo aktivirati ako budu pronađeni.
Galaxy Z Flip 7 i Galaxy Z Fold 7 su predstavljeni 9. jula, a pušteni u prodaju u Velikoj Britaniji 25. jula. -
Evo koliko je iPhonea Apple prodao do danas
Ako ste se pitali koliko je ukupno iPhone uređaja ikada prodato, sada imamo odgovor, direktno od samog Apple-a: do danas – više od 3 milijarde.
To je otkrio izvršni direktor Apple-a, Tim Kuk, tokom razgovora o kvartalnim finansijskim rezultatima pre nekoliko sati. Apple je dostigao jednu milijardu prodatih iPhone-a 2016. godine, a veruje se da je do dve milijarde stigao negde tokom 2021, iako to nikada nije zvanično potvrđeno.
Sada, četiri godine kasnije, prodata je još jedna milijarda uređaja. Kuk je rekao da je prodaja iPhone-a porasla dvocifreno u drugom kvartalu ove godine (od aprila do juna), a Apple je ostvario prihod od 94 milijarde dolara, što je 10% više u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Zanimljivo je da je Mark Gurman sa Bloomberga, koji je poznat po tačnim informacijama vezanim za Apple, nagovestio da bi rast prodaje iPhone-a u ovom kvartalu mogao biti posledica "panicne kupovine", izazvane uzbunjivačkim tvrdnjama na internetu koje su "predviđale" da će iPhone koštati od 3.000 do 25.000 dolara zbog novih carina koje je uvela Trampova administracija.
Apple tvrdi da su ga nove carine koštale 800 miliona dolara u drugom kvartalu, a očekuje da će taj broj porasti na 1,1 milijardu dolara u trećem kvartalu (jul–septembar). U septembru se očekuje predstavljanje nove iPhone 17 serije, za koju se priča da će uključivati i veoma tanak iPhone 17 Air, zamenu za Plus model koji je do sada bio najslabije prodavan u seriji. Predstavljanje se očekuje 8, 9. ili 10. septembra.
-
Samsung-u profit u poslovanju sa čipovima pao za 94%
Samsungova čip divizija je već mesecima u problemima, ali najnoviji kvartalni rezultati potvrđuju da je pad još dublji nego što se strahovalo. Kompanija sada beleži velike gubitke u sektoru poluprovodnika, dok se ostali odelјci bore da održe profitabilnost.
Samsung Electronics je nedavno objavio finansijske rezultate za drugi kvartal, i oni su lošiji od očekivanih. Prema pisanju CNBC-a, korejski tehnološki gigant je prijavio prihod od 74,6 biliona vona (53,7 milijardi dolara), što je blagi porast u odnosu na 74,07 biliona vona (53,3 milijarde dolara) u istom periodu prošle godine. Međutim, operativni profit je naglo pao na svega 4,7 biliona vona (3,38 milijardi dolara), zbog ogromnog pada od 93,8% u poslovanju sa čipovima. Jednostavno rečeno, Samsungovi rezultati su bili lošiji čak i od sopstvenih pesimističnih prognoza objavljenih pre skoro mesec dana.
Odeljenje za uređaje i rešenja (Device Solutions), koje se bavi proizvodnjom memorijskih čipova, dizajnom poluprovodnika i "foundry" operacijama, beležilo je gotovo potpun nestanak profita u odnosu na prethodnu godinu. Poslovanje sa čipovima imalo je operativni profit od svega 400 milijardi vona (288 miliona dolara), što je ogroman pad u odnosu na 6,45 biliona vona (4,64 milijarde dolara) iz prethodne godine. Prihod je takođe opao, sa 28,56 biliona vona (20,5 milijardi dolara) u 2024. na 27,9 biliona vona (20 milijardi dolara) u ovom kvartalu.
Samsungov finansijski direktor, Sun-čol Park, pripisao je pad profita višestrukim faktorima, uključujući uticaj Trampovih carina i izvoznih ograničenja prema Kini. Uprkos izazovima, Park predviđa postepeno poboljšanje u narednim mesecima.
"Uprkos globalnim ekonomskim neizvesnostima izazvanim trgovinskom politikom i geopolitičkim tenzijama, čini se da je IT industrija na putu postepenog oporavka zahvaljujući rastućem zamahu u oblasti veštačke inteligencije i robotike," rekao je Park.
Samsung očekuje oporavak poslovanja u drugoj polovini godine, uz stabilan rast profita kroz 2025. godinu. Pregovori između Južne Koreje i Trampove administracije pomogli su u ublažavanju tržišne neizvesnosti, iako Vašington i dalje može uvesti dodatne carine na poluprovodnike.
Kompanija je zabrinuta za svoje "foundry" odeljenje (proizvodnju čipova za treće strane), za koje potpredsednik Counterpoint Research-a, Nil Ša, kaže da je na "kritičnoj tački između opstanka i profitabilnosti". Samsungova potpredsednica Noh Mi-džung očekuje da će prihodi iz ovog sektora rasti u drugoj polovini godine, zahvaljujući masovnoj proizvodnji čipova nove generacije (2nm) za mobilne uređaje.
Samsung je nedavno odložio izgradnju velike fabrike čipova u Teksasu, pošto nije uspeo da obezbedi velikog klijenta. Ipak, kompanija je dobila unosan ugovor za proizvodnju Tesla-inih AI6 čipova nove generacije, što pruža nadu za preokret.
Analitičar Nam Hjung Kim upozorio je da će troškovi proizvodnje u novoj fabrici u Tejloru biti znatno viši nego u Koreji, tako da ostaje da se vidi da li će američka investicija zaista koristiti Samsungu. Korejski deo "foundry" biznisa takođe se suočava sa sve jačom konkurencijom iz TSMC-a, SK Hynix-a i drugih kompanija.
Najbolji rezultat u drugom kvartalu Samsung je ostvario u mobilnoj diviziji, sa operativnim profitom od 3,1 bilion vona, u odnosu na 2,23 biliona vona u 2024. Telefoni Galaxy S25 i A serije, kao i Galaxy tableti, imali su "snažnu" prodaju, dok se očekuje da će novi preklopni telefoni pomoći u suprotstavljanju rastuće konkurencije iz kineskih brendova. -
Korisnici ChatGPT-a šokirani kada su saznali da su im se chatovi našli u rezultatima Google pretrage
Suočeni sa sve većim kritikama, OpenAI je uklonio kontroverznu funkciju u ChatGPT-u koja je kod nekih korisnika dovela do toga da se njihovi privatni – i veoma lični – razgovori pojave u rezultatima pretrage.
Magazin Fast Company otkrio je ovaj problem sa privatnošću u sredu, izvestivši da su hiljade ChatGPT razgovora pronađene u Google pretrazi, te da verovatno predstavljaju samo deo onih koji su „vidljivi milionima ljudi“. Iako indeksiranje nije uključivalo identifikacione podatke o korisnicima, neki razgovori su otkrivali vrlo lične informacije, poput detaljnih opisa odnosa s prijateljima i članovima porodice, što je potencijalno moglo omogućiti da se korisnici prepoznaju.
Šef informacione bezbednosti OpenAI-a, Dejn Staki, objasnio je na mreži X da su svi korisnici sami pristali na indeksiranje svojih razgovora, tako što su čekirali polje prilikom deljenja razgovora.
Fast Company je primetio da korisnici često dele razgovore putem WhatsApp-a ili biraju opciju za čuvanje linka za kasnije. Međutim, kako navodi magazin, korisnici su mogli biti dovedeni u zabludu zbog načina na koji je tekst bio formatiran:
„Kada korisnik klikne na ‘Podeli’, prikazivala se opcija da štiklira polje ‘Učini ovaj razgovor pretraživim’. Ispod toga, manjim i svetlijim slovima, stajalo je upozorenje da razgovor može biti prikazan u rezultatima pretraživača.“
Isprva je OpenAI branio taj opis kao „dovoljno jasan“, navodi Fast Company. Međutim, Staki je naknadno potvrdio da je kompanija odlučila da funkciju ukloni jer je nudila previše prilika da ljudi slučajno podele stvari koje nisu želeli. Među tim razgovorima su se nalazile teme poput upotrebe droga, seksualnog života, mentalnog zdravlja i traumatičnih iskustava.
Karisa Veliz, etičarka za veštačku inteligenciju sa Oksforda, izjavila je za Fast Company da je bila „šokirana“ što je Google indeksirao „izuzetno osetljive razgovore“.
OpenAI obećava uklanjanje rezultata iz Google pretrage
Staki je nazvao funkciju „kratkotrajnim eksperimentom“, koji je OpenAI pokrenuo da bi korisnicima olakšao otkrivanje korisnih razgovora. Potvrdio je da je odluka o uklanjanju funkcije uključivala i napor da se sav indeksirani sadržaj ukloni iz rezultata pretrage, što bi trebalo biti završeno do petka ujutro.
Google nije odgovorio na izveštaj Fast Company-ja, pa nije jasno koliku je ulogu imao u prikazivanju razgovora u rezultatima. Ipak, portparol je za Ars rekao da je isključiva odgovornost za indeksiranje bila na OpenAI-u, i dodao:
„Ni Google, ni bilo koji drugi pretraživač ne kontrolišu koje stranice postaju javno dostupne. Izdavači tih stranica imaju punu kontrolu nad tim da li će biti indeksirane.“
OpenAI je, izgleda, takođe jedini odgovoran za uklanjanje razgovora, verovatno koristeći alat koji Google nudi za blokiranje stranica iz rezultata pretrage. Međutim, taj alat ne sprečava druge pretraživače da indeksiraju iste stranice, pa je moguće da će razgovori brže nestati iz Google-a nego iz drugih pretraživača.
Veliz je za Fast Company izjavila da je čak i ovakav „kratak eksperiment“ zabrinjavajući, napomenuvši da tehnološke kompanije koriste obične korisnike kao pokusne kuniće, privlačeći mase novih korisnika uz AI proizvode i čekajući da vide kakve će posledice njihove invazivne odluke imati.
„Oni nešto puste, isprobaju to na populaciji i gledaju da li će se neko požaliti“, rekla je Veliz.
Fast Company je objasnio da korisnici koji još uvek imaju pristup deljenim linkovima mogu proveriti da li su njihovi razgovori i dalje indeksirani tako što će kopirati deo linka koji se generiše kada se klikne na ‘Podeli’ u ChatGPT-u, i uneti ga u Google pretragu.
OpenAI je odbio da komentariše za Ars, ali Stakijeva izjava sugeriše da kompanija zna da mora ponovo zadobiti poverenje korisnika posle ovog propusta:
„Bezbednost i privatnost su nam na prvom mestu, i nastavićemo da radimo na tome da se to što jasnije vidi u našim proizvodima i funkcijama“, rekao je Staki.
Skandal dolazi nakon što je OpenAI izgubio pravnu bitku da ne mora trajno čuvati obrisane razgovore – sud je naložio da se svi izbrisani razgovori sačuvaju „na neodređeno“, što je zabrinulo korisnike koji su verovali da privremeni ili obrisani razgovori ne ostaju sačuvani. Ti razgovori će verovatno uskoro biti dostupni u okviru sudskog procesa. I dok je izvršni direktor Sam Altman priznao da bi to što se privatni razgovori mogu pretraživati bilo „zaj*bano“, Fast Company primećuje da nije bio isto tako samokritičan kada je reč o mogućnosti da upravo OpenAI-ove funkcije izlože privatne razgovore na Google-u i drugim pretraživačima. -
YouTube dodaje još veštačke inteligencije, ali nisu svi zadovoljni time
Postaje li YouTube sve teži za snalaženje kako platforma sve više prihvata AI-generisani "šund"? Dok mnogi korisnici postavljaju to pitanje, kompanija Alphabet, u čijem je vlasništvu YouTube, ide još dalje, uvodeći još više funkcija zasnovanih na veštačkoj inteligenciji s ciljem poboljšanja pretrage i omogućavanja konverzacijskih interakcija.
Google je nedavno potvrdio da dve nove AI funkcije dolaze na YouTube. Kompanija navodi da su ove nadogradnje namenjene tome da korisnicima pomognu da brže i efikasnije pronađu ono što traže, iako će najznačajnija promena isprva biti dostupna samo pretplatnicima koji plaćaju.
Prva nova funkcija poboljšava mogućnosti YouTube pretrage uz pomoć AI-predloga. Kada korisnici pretražuju određene teme, poput kupovine ili putovanja, YouTube će sada prikazivati karusel preporučenih video snimaka uz sažete opise koje generiše veštačka inteligencija.
Na primer, pretraga „najbolje plaže na Havajima“ može prikazati karusel sa letnjim klipovima, uključujući istaknuta mesta za ronjenje ili vulkanske plaže. YouTube navodi da je cilj olakšati korisnicima planiranje odmora ili istraživanje sadržaja vezanog za destinacije kroz pažljivo odabrane AI-preporuke.
Rezultati pretrage koje generiše AI trenutno su ograničeni na Premium pretplatnike u SAD-u. Prema jednom dokumentu za podršku, ova eksperimentalna funkcija biće dostupna nasumično odabranim Premium korisnicima i samo na engleskom jeziku.
Druga AI-funkcija utiče na ranije predstavljeni konverzacijski AI alat na YouTube-u, koji se sada proširuje i na neke korisnike koji nemaju Premium nalog u SAD-u. Premium članovi su, kako se navodi, prihvatili ovaj alat i koriste ga za postavljanje kontekstualnih pitanja o video-sadržaju, traženje novih preporuka i interaktivno istraživanje akademskih tema.
YouTube ohrabruje gledaoce da isprobaju ove eksperimentalne funkcije ako im se pojave tokom pregledanja. Kompanija je takođe najavila da će u budućnosti uvesti još više funkcija zasnovanih na AI-u, jer Google i Alphabet nastavljaju da teže tome da „unaprede“ gotovo svaku internet uslugu pomoću četbotova i velikih jezičkih modela, uprkos sve većoj zabrinutosti zbog potrošnje energije i kvaliteta sadržaja koji generiše veštačka inteligencija.
Kao što su kreatori sadržaja već otkrili - a kompanija je potom i potvrdila - YouTube sada koristi javno dostupne video snimke za obuku svojih velikih jezičkih modela i četbot sistema. YouTube tvrdi da je to standardna praksa za unapređenje svojih proizvoda i da postoje dogovori sa kreatorima i velikim medijskim kućama.
Ipak, sudeći po ranim reakcijama na AI-generisane rezultate pretrage, mnogi korisnici bi radije želeli platformu sa manje algoritamskog uticaja i manjom količinom generičkih, bot-komentara koji zatrpavaju diskusije ispod videa. -
Izvori tvrde da se Samsung Galaxy S25 Edge ne prodaje dobro
Samsung je eksperimentisao sa modelom Galaxy S25 Edge – laganim, tankim premijum telefonom koji je mogao da promeni pravac dizajna Galaxy S serije. Međutim, izgleda da je Samsung pogrešno procenio tržište, jer insajderi izveštavaju o razočaravajućoj prodaji Edge modela.
Insajderi navode da se od novih telefona očekuje dobra prodaja tokom prva tri meseca od izlaska. Galaxy S25 Edge, koji je lansiran krajem maja, prodao se u manjem broju primeraka nego što je očekivano, zbog čega je Samsung navodno smanjio ciljeve proizvodnje za ovaj model.
Ranije se govorilo da bi sledeće godine Edge mogao zameniti Plus model u Galaxy S26 seriji. Plus model je istorijski gledano uvek imao najslabiju prodaju u odnosu na ostala dva – što smo videli ove godine, prošle i pretprošle.
Razumljivo je što Samsung želi da nešto promeni i pronađe model koji će se bolje prodavati, ali Edge očigledno to nije – bar ne u ovoj generaciji. Još uvek nije jasno da li će Samsung promeniti pravac za 2026. godinu ili će dati Edge dizajnu još jednu šansu.
Pre nego što donesu tu odluku, kompanija mora da se pozabavi svojom linijom preklopnih telefona. Prema izveštaju koji su insajderi dali za The Elec, Samsung planira da pojača proizvodnju Galaxy Z7 preklopnih telefona za američko tržište – ovog meseca će proizvesti 600.000 jedinica, što je više od prvobitno planiranih 400.000. Ovo se radi kako bi se izbegli dodatni carinski nameti koji će uticati na cenu uređaja u SAD-u.
Ovo će, bar za ovaj mesec, smanjiti broj proizvedenih jedinica za globalno tržište – proizvodnja će se postepeno povećavati tokom jula. Prema originalnom planu, trebalo je da se proizvede 1,34 miliona preklopnih telefona, od čega 630.000 jedinica modela Galaxy Z Fold7.