ДОБРОДОШЛИ

НА ЗВАНИЧНУ ПРЕЗЕНТАЦИЈУ ОСНОВНЕ ШКОЛЕ "ВЛАДИСЛАВ САВИЋ ЈАН" ПАРУНОВАЦ

133 ГОДИНE РАДА И ПОСТОЈАЊА

 

 Основна школа „ Владислав Савић Јан“  

Налази се у приградском насељу Паруновац. Основана је 1890.године и већ 133 годинe образује и васпитава мештане 9 месних заједница: Паруновца, Капиџије, Текија, Гаглова, Пасјака, Бовна, Малог Шиљеговца, Новог Села и Дедине. Поред матичне осмогодишње школе, школа има још 5 издвојених сеоских школа са девет одељења.Школа има 412 ученика распоређених у 26 одељења и једно одељење продуженог боравка за потребе разредне наставе. Школска зграда у којој школа ради састављена је од старог (1960 год.) и новог ( 1987 год.) дела са укупном квадратуром од 2. 870 квадрата, има и фискултурну салу и двориште површине преко два хектара. Настава се изводи у две смене и кабинетског је типа. Школа има и библиотеку, медијатеку, кабинет информатике, фискултурну салу и мини спортски центар.  Више о школи прочитајте ОВДЕ.


 

 

Неколико савета о адаптацији вашег детета при преласку из четвртог у пети разред. Многи родитељи сматрају да је школа искључиво брига деце и учитеља. Није тако. За успех детета у школи од пресудне важности су боља комуникација родитеља и деце, а исто тако и комуникација родитеља и учитеља.
Већина родитеља страхује када дете завршава четврти разред и прелази у такозване више разреде. Постоје и оправдани разлози тих страхова.

Шта се заправо дешава у вишим разредима?

Нови предмети (географија, историја, техничко, биологија…)
Нови учитељи (сваки са својим захтевима).
Више часова проведених у школи.
Већа количина градива за учење.
Већи захтеви у смислу самосталности у учењу.
У мањим срединама дете мења школу.
Прелазак из учионице у учионицу.
Дете више времена проводи само док родитељи раде, одлази на разне активности и слично.

Ипак, изгледа да није све тако страшно.

Шта је важно?

На првом месту је комуникација родитеља са дететом, препознавање његових осећања и разумевање његовог понашања.
Током четвртог разреда потребно је дете осамостаљивати у писању домаћих задатака и учењу. Немојте уместо њега читати, решавати задатке и говорити му шта је важно у одређеном градиву. Подстичите дете на самостално учење које ће те ви надгледати и контролисати (док се дете не осамостали).
Ако ваше дете има одређене тешкоће у учењу, ваша помоћ му је неопходна.

Како помоћи детету при учењу?

Распоредити градиво учења.
Распоредити време учења.
Упутити га у неке методе бржег и лакшег памћења (подвлачење у тексту, бележење битног, израда умних мапа, повезивање с претходним знањем, тражење примера, препричавање својим речима…)

Да би дете могло да учи, морају бити задовољене његове емоционалне потребе.
Сетите се себе при поласку у пети разред. Известан осећај нелагодности је ипак био присутан. Узбуђење и неизвесност…
Помозите детету да прихвати прелазак са заштићеног облика школовања код једног учитеља на нови облик предавања и испитивања градива код неколико наставника.
Разумите га што је збуњено око нових предмета, покушајте да му се приближите и сазнате шта се дешава у школи и дететовој глави.
Није ту само пети разред у питању.
Ваше дете полако али сигурно улази у пубертет. Збркане емоције, навала хормона, прве симпатије и још, на све то, нова дешавања у школи…

Према томе, драги родитељи, будите уз своје дете. Саслушајте га (гледајући га у очи), помозите му да разуме правила у новој средини, и наравно, усмерите га ка правилним техникама учења. На тај начин ће се дете осећати сигурно,
лакше ће савладавати градиво, а ви ћете бити задовољни родитељи.

А то што вашег пубертетлију више брине бубуљица на лицу него писмени из математике…
Шта рећи…
Нико није савршен.